«قمار» اردوغان در عفرین /ترکیه همچنان به دنبال سوریه بدون بشار اسد /تلاش روسیه و ایران برای کشاندن ا

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 42
بازدید کل : 19943
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




آپلود عکس
«قمار» اردوغان در عفرین /ترکیه همچنان به دنبال سوریه بدون بشار اسد /تلاش روسیه و ایران برای کشاندن ا
روس‌ها خواستار خویشتنداری و خروج نیروهای ترکیه از عفرین شده‌اند و ایران هم از طریق دیپلماتیک تلاش کرده باز ترکیه را به میز مذاکره و حل و فصل موضوع از طریق گفتگوهای سیاسی بکشاند.
 
به نظرتان چه چشم‌اندازی در حال حاضر وجود دارد؛ می‌شود به این امیدوار بود که نشست سوچی، کنگره‌ گفت و گوی سوریه که قرار است در مورد سوریه تصمیم‌گیری شود، روال مثبتی را پیش را ببرد؟
 
به نظر می‌رسد که بحران سوریه همچنان و متاسفانه تداوم پیدا خواهد کرد؛ علی‌رغم این‌که نشست‌های متعددی را در آستانه قزاقستان و نشست‌های همزمان در سوئیس یا در خود مجمع و یا در خود سازمان ملل شاهد بودیم، ولی با توجه به حملاتی که ترکیه در شمال سوریه انجام می‌دهد و عدم رغبت معارضین اصلی نظام سوریه برای گفتگوها و مشارکت در این نشست سوچی، ما شاهد هستیم که هنوز یک اتفاق نظر کاملی که برون داد آن منجر به راه‌حل سیاسی شود، بین بازیگران اصلی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دخیل در بحران سوریه، به وجود نیامده است. 
 
از یک طرف تناقضات عدیده‌ای در موضع‌گیری‌های آمریکایی‌ها نسبت به سوریه می‌بینیم و هنوز آمریکا به‌عنوان یک قدرت فرامنطقه‌ای سعی می‌کند که از طریق بازی با متغیر کردها، منطقه نفوذی را در خود سوریه داشته باشد. از یک طرف ما می‌بینیم که خود ترکیه هم به‌رغم رغبت و مشارکت در گفتگوهای سیاسی، همزمان بحث نظامی را هم پیش می‌برد. در چنین شرایطی چشم‌انداز مثبتی را برای سوریه حداقل در کوتاه‌مدت نمی‌توان متصور شد. برای راه‌حل سیاسی و یک گفتمان فراگیر باید تمام بازیگران دخیل داخلی و خارجی متفق‌القول بر یک نقطه محوری برای خروج از این بحران به یک توافق برسند، ولی متاسفانه به دلیل مواضع متضاد و متعارض با دیگران، ما چنین چشم‌اندازی را هنوز مشاهده نمی‌کنیم.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
:: برچسب‌ها: سوریه- ایران - روسیه -ترکیه- اسد,
نویسنده : امید خسروی

امارگیر حرفه ای سایت


ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی

امارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت